Välkommen att höra av dig!
Kontakta oss för personlig och pålitlig support, eller om du bara är nyfiken på vad vi sysslar med om dagarna. För oss finns det inga problem som är för små eller stora, vi älskar att ge företag en arbetsvardag med noll krångel.
Har du tröttnat på långa kötider till operatörerna? Är du ute efter en pålitlig support som löser dina problem? När du kontaktar oss gör vi alltid vårt bästa för att hjälpa dig så snabbt om möjligt. Vi är den lilla leverantören som alltid gör det lilla extra för att både skapa och behålla nöjda kunder.
Kontakta kundtjänst
0480-36 36 11
E-Mail: info@dital.se
Besöksadress: Västra Sjögatan 13
Vill du se var vi har täckning? Titta på Telias täckningskarta:
https://www.telia.se/privat/support/tackningskartor
Vanliga frågor & svar
Här hittar du en lista på vanliga frågor och svar. Om du inte hittar svaret du söker kan du alltid kontakta vår kundservice.Portering/nummerflytt – hur lång tid tar det?
En portering tar vanligtvis 1-2 veckor.
Kan man behålla sitt telefonnummer om man byter operatör?
Ja självklart, vi hjälper till med att flytta över era telefonnummer.
Vem får jag faktura från?
Fakturan kommer från Telia direkt och ni betalar alltid till Telia.
När kan jag förlänga mitt avtal?
Generellt sett så brukar det vara 3 månader innan avtalstiden löper ut. För exakt datum, kontakta oss på 0480-363611.
När får jag mina produkter?
Vi skickar produkterna så fort ditt abonnemang är registrerat. Vanligtvis tar det 1-3 arbetsdagar.
Vid porteringar tar det längre tid då vi väntar på att den nuvarande operatör ska släppa ditt abonnemang.
Måste jag byta SIM-kort när jag förlänger mitt avtal?
Nej, vid en förlängning byter du inte SIM-kort. Enda gången du behöver byta SIM-kort är om du har ett väldigt gammalt kort som inte passar i den nya telefonen. Skulle det vara så skickar vi ut ett nytt kort till dig.
Har ni lång kötid har er kundtjänst?
Vi har generellt väldigt korta väntetider i kundtjänsten. Du kommer oftast fram direkt och i värsta fall får du vänta ett par minuter.
Om min kontaktperson inte svarar, vad gör jag då?
Om din kontaktperson är upptagen kommer denna att ringa tillbaka till dig så fort som möjligt. Lämna gärna ett meddelande så att han/hon kan förbereda sig. Om du känner att du måste komma i kontakt med någon direkt så ringer du kundtjänst på 0480-363611.
Ska jag ringa till Telia eller till Dital?
Du kan alltid börja med att ringa till oss. Kan vi lösa det så hjälper vi självklart. Om vi inte kan lösa det så hänvisar vi till Telias kundtjänst.
Om vi anställer fler personer och behöver hjälp, kontaktar jag er då?
Absolut, ring din kontaktperson eller vår kundtjänst som hjälper vi till med det.
Hur tryggt är det att handla från Dital?
Det är lika tryggt att handla från oss som det är att handla från någon av de stora mobiloperatörerna. Vi har som policy att en kund ska känna sig trygg och nöjd med sin affär. Känner du att det är någonting som inte stämmer ska du alltid kontakta oss genast.
Hur går jag tillväga rent praktiskt för att göra etta avtal med Dital?
Vi erbjuder flera olika, säkra alternativ. Vi har skriftligt avtal, skriftligt avtal med e-signering och även muntligt avtal.